Helgen i Forsa

Hej!!

Här uppe e du Toppen och fullt upp!

Veckan som varit så har alla estetlinjer haft tema vecka tillsammans och vi har varit indelade i grupper och jobbat med temat musik. Min grupp bestämde att vi skulle göra en rörlig film. Det var jag och textil Anna som skulle agera. Så vi började med att sy upp klänningar till oss. Det var så kul för alla var med och sydde på kläderna, även gruppens enda kille...! (han går film). I torsdags så snöade det och var jätte kallt. Vet ni vad vi gjorde då? Jo, vi filmade. Anna i knälång klänning utan armar, tunna strumpbyxor och kängor. Jag i långklänning, tunna strumpbyxor, och ballerina skor. Det var kallt, kul och lärorikt!

Filmen är lite annorlunda och kanske lite konstig, men det är det som är tanken...!


I fredags kväll var vi hela klassen, nästan, hemma hos Erika i Arbrå och hade SUPER trevligt! Åt jätte god mat. Det var jag som lagade det mesta, men det var Erika som gav instruktionerna!

Och igår vaknade jag till en jätte mysig överraskning! Sant Nicklaus hade lagt lite godsaker utanför allas dörrar. Det var en så mysig överraskning när man öppnar dörren och är jätte rött och irriterad över att det är morgon och att man dessutom måste gå på toa! Sen bakade jag och Anna pepparkakor och sen blev det fika hos Carro, sen fortsatte jag och Anna att laga mat och baka.  Till middag blev det bakad potatis och tonfisk/kyckling röra. Och så bakade vi lussekatter och knäck. Lussekatterna smakar scones och knäcken är som en seg sörja, men allt blev gott ändå! Idag har vi haft andra adventsfika.

Men det är också tillbaka till verkligheten idag, det har ju vart så mysigt och lugnt fram till idag för idag var jag tvungen att ta tag i mini projektet som skall vara klart i morron. Men nu e jag klar med det och även med bilden till klasshängningen i morron.


Nu skall jag lägga upp några bilder sen är det middag som gäller, min mage morrar lite ilskt då och då..


Kramar


Här filmade vi, så här såg det ut innan vi riggade... har inga bilder på hur
det såg ut under tiden eftersom jag var med i filmen...


Den här är med i projektet

Den här med...

En fin fågel i Gnisvärd.

Den här stjärnan har jag fått av min kära syster för länge sen, men aldrig hängt upp, men jag tog med dom hit upp och har facktiskt hängt upp alla tre! dom hänger i fönstret och lyser så fint på kvällarna!
Tack min älskade syster!

Hoppas du mår bra och att lillen kommer ut snart!
Älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0