Dom utlåvade KORTEN! Och några till!

Jag ber om ursäkt att dom utlovade bilderna inte kom igår? Jag visste inte att dom var så efterlängtade! ;)
Så dom ?kumma? nu! Vi hade jätte mysigt! Visst blåste det men det gjorde inte så mycket...


Idag var jag i stan och tog en fika med några kompisar.
Skönt att göra något annat än att bara gå hemma hela dagarna!
I morgon skall jag vara hundvakt för en lite springer- Cocker valp! Lilla Nisse?
Lika så på onsdag skall jag se efter den lilla halvgangstern! ;)  Men det går nog bra!
Jag skall försöka fostra honom lite, det behöver han, husse och matte brukar även be om min hjälp på den fronten så? ni skall få lite bilder på honom också om några dagar?
Jo, juste det, bilderna var det? här ?kumma? dom!

 

image16

Jag tänkte att jag skulle ta kort på dom när dom gick så fint på stranden, så jag smög tyst och försiktigt fram. Gissa vad som händer? Kita... hon tyckte att det var jätte kul att springa rakt igenom flocken och skrämma bort alla fåglar! Hon tycker nämligen inte om att jag tar kort och specielt inte på henne, så jag tror att det var lite av tanken att reta mig oxå! Men några av fåglarna var modiga och stannade i skvalpet vid strandkanten...


image17

Pappa och jag lekte lite kurragöma med hundarna...Så vi sprang och gömde oss medan hundarna letade efter den andre... Så jag gömde mig och så ladde jag med kamerna och tänkte jag skulle ta ett kort när dom kom i full fart  nerifrån stranden och letade.. Dom kom lixom inte.. eller... jo dom kom. Men inte från det hållet! Dom kom bakom min rygg och jag trodde jag skulle dö! Det var länge sedan jag blev så rädd! Kita stoppade sin ISKALLA nos i nacken på mig!


image18

Medan jag plockade fram fikat så passade Ricco på att överfalla HUSSE!!


image19

Min GODING "Plutten". Fast han e egntligen ingen plutt... Han tillhör ju dom lite större raserna... Men han är VÅRAN Plutt!


image20

Kolla in utsikten vi hade när vi fikade!

image22


image21


Men när vi kom hem blev det badet för Kita, då  var hon inte lika glad längre!
image23

Nu skall ni få se en RIKTIG surpuppa!

image24

Hon var SÅ SUR!!! Dels för att hon hamnade i badet och dels för att jag  tog kort på henne! (som jag nämnde tidigare tycker hon inte alls om jag tar kort på henne hela tiden....) Fast hon fick godis som belöning för att jag terroriserade henne! Då var hon nöjd igen!

När jag var i stan idag så tog jag lite kort på våran kära mur!

image25

Nu skall jag sova så att jag orkar upp i morgon BITTI!!

God natt på er!

 


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Om blickar kunde döda....

Väldans vackert, ni är lyckliga som bor så nära havet.

2008-02-18 @ 22:38:28
URL: http://rindi.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vilka vackra bilder. Hoppas, hoppas du kommer in på fotokursen.
/P

2008-02-21 @ 10:31:37
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0