Försökte ta lite kort idag, men mina modeller var inte helt sammarbetsvilliga! Men några kort blev det i alla fall!

Tänk att det skall vara så svårt att komma till skott och skriva färdigt jobbansökan till Maxi! Jag har ju börjat och är nästan färdig, har bara finputsning kvar! Men ändå så börjar jag med annat varje gång jag sätter mig vid datorn och tänker att jag skall skriva färdigt den... Sen har jag också tänkt att jag skall börja skriva ett personligt brev till skolan så att det är färdigt när jag fått ihop bilderna, och skall skicka in ansökan, men inte kan jag ta mig i kragen att göra det heller! Jag bara skjuter upp det hela tiden! Fattar inte varför! Det är ju inte så svårt! Inte ansökan till Maxi i alla fall, den e ju som sagt nästan färdig!

Hm, kom på en sak? Jag tror jag skall prova? jo, jag provar att avlägga ett löfte här och nu:

Här med lovar jag nu att ansökan skall ligga färdig i ett adresserat kuvert ikväll senast klockan? hm, senast klockan 17,00! Om jag avger ett löfte på min blogg så borde det göra att jag får ändan ur vagnen, tummar ur?? osv. osv. Eller vad tror ni?

Det är jätte härligt väder ute! Fast det är kallt och blåser. Jag satt ute på terrassen tidigare och läste lite mat tidningar och annat? Jag hade tagit ut hundarnas korkar så att dom kunde få ligga ut dom också, för det brukar dom vilja. Men dom tyckte det var kallt och ville bara gå in, men jag visste att släpper jag in dom och stannar kvar ute självså skall dom bara ut igen och så kommer dom ränna in och ut hela tiden? Så jag la en handduk över Kita. Sen trodde hon att hon inte fick gå därifrån så hon låg och pep sit Kitapip?! För er som inte hört henne sätta kan jag berätta, MAN BLIR GALEN! Och det spelar ingen roll vilka ord och kommandon han än använder, hon slutar inte förens hon fått som hon vill!

Tillslut orkade jag inte höra henne så jag la in tidningen och hämtade kameran. Jag tänkte att när det ändå är fint väder så är det lika bra att försöka ta lite bilder så att jag kan få ihop dom där bilderna till ansökan som jag skall skicka till skolan?

För er som inte vet så har jag tänkt att jag skall börja en ?foto kurs? i höst. Den är ett år, på en folkhögskola i "Glada Hudik?? till ansökan dit behöver jag ett personligtbrev och 6-8 foton.

Så jag håller på att plåta allt vad jag kan!

Några bilder från dagens foto skörd:

image9
Jag tycker det ser mysigt ut att vara nerbäddad så där.. MEN DET TYCKTE INTE HON!!
image10
OM jag gömmer mig kanske inte kameran hettar mig... Hoppas det funkar! Tyvärr, lillan det funkade inte...
image11
Där borta är det nog något som är spännande... Matte kan vi få kolla??
image12
Nej, där borta var det, som det var spännande... Kan vi få kolla det då? Sluta plåta nu, släpp ner oss så vi kan få kolla!!
image13
Nu jäklar matte, jag skall skälla tills du kommer ner! OBS! Hon är inte så tjock som hon ser ut på bilden! ;-)
image14
Jag vet inte hur han gör,för han biter inte på leksakerna när dom händger sådär, han lixom hänger sakerna under läppen på nått sätt och bär omkring på dom som om det vore en cigarr...
image15
Matte, MÅSTE jag stå här? Kan vi inte sluta ta kort nu? Jag har en bättre idé, vi kan leka istället!
Snälla, jag KAN väll få gå ner NU?
Men lillan är så snäll så även fast hon inte vill stå där så stog hon kvar tills jag lyfte ner henne..! (för henne typ hundra år senare...!) På riktigt typ FEM MINUTER senare.. NEJ DÅ, så länge behövde hon ABSOLUT INTE stå där jag lovar!! Det var bara en liten stund!


Nej, nu skall jag sluta skriva, här i alla fall. Nu skall jag se till så att jag håller mitt löfte...

Ha en underbar dag och njut av vädret!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Vilka härliga kort. Ha en trvlig helg.
/P

2008-02-16 @ 16:16:35
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0