Ingen resa idag!

Igår var jag och pappa ute hos U-B! Hon verkade ganska pigg, hoppas dock att det inte bara var en fasad...
Det är alltid lika skönt att komma ut dit! Det känns som ett andra hem! Numera är det dock lite tystare än det brukade vara, det är bara två hundar mot tidigare fem, sex ibland sjus st... Det är heller inga valpar där längre... Fast det är på gott och ont... Nu kan man ju gå runt som man vill utan att riskera att trampa på en liten söt oskyldig valp och fötterna slipper används som tuggleksker! Men valpar e ju SÅ SÖTA och man kan ändå inte få nog av dem!!
Hur som hällst, trotts alla förändringar i Alva så känns det så tryggt att komma ut dit, som att komma hem!
Jag hopps verkligen att U-B blir bra snart, eller mycket piggare och slipper ha ont i alla fall!! Det är så orättvist det här med sjukdomar!!

Idag skulle jag ha åkt till sthlm med tre 12åringar... Det blir dock inte så... Jag sa ifrån att jag inte  ville åka båt i den här blåsten! Vi skulle upp och se hockey, det skulle ha blivit min första live hockey match. Men men... För hockeyns skull gör det inget att resan blev inställd... Hockey är egentligen inget för mig, nej, här är det HANBOLL som gällert!! ;- ) Spelar dock inte själv, tyvärr, men det är kul att titta på!!

Nu skall jag försöka komma till skott och hoppa i duschen. Jag skall träffa Elin och fika i eftermiddag! Hon kommer hem från Sälen några dagar!! Nu när det inte blir någon resa kan jag ju träffa henne mer än planerat!! ;- )
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: JennyPenny (Solnabon)

Hm...få se nu, är det du som är Pernillas hundvakt? Tänkte bara säga att du i alla fall har en läsare idag. :-)

2008-02-01 @ 13:34:58
URL: http://jpsfilosoferande.blogg.se
Postat av: Pernilla

Välkomen till Bloggvärlde! Den är förtrollande rolig och tidsödande (tycker maken i alla fall).
Kul, JennyPenny som hittat vår hundvakt. Bloggvärlden är bra liten. Jenny är som min lillasyster fast hon är egentligen systerdotter.
Klart vi ska ut och gå. Är du hemma nästa vecka? Jag hör av mej.
/P

2008-02-01 @ 15:15:46
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: JennyPenny (Solnabon)

Ja, det var ju inte så svårt att hitta hit med tanke på att Mariell kommenterar hos dig oxå. ;-)

2008-02-01 @ 15:32:08
URL: http://jpsfilosoferande.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0