Saknad!

Plötsligt så kommer saknaden, med full kraft slår den till och man vacklar nästan omkulll.
Den kommer helt utan förvarnig och man kan nockas totalt av den, Saknaden!
I natt kom den över mig och jag grät i över en timme. Saknaden och sorgen kom över mig trots att den jag sörjde ännu inte lämnat oss! Jag hoppas att det dröjer länge än innan det händer! Men när det händer kommer mycket att förändras!

Den sorg och saknad jag kände i natt var ju inte samma som man känner för någon som gått över till andra sidan, men den är hemsk och man vill vakna och upptäcka att allt var en dröm!

 
Idag kom den över mig igen, saknaden. Fast idag var det saknaden av min älskade mormor!
Det är nu 6 år sedan hon lämnade jorden. Men saknaden kommer alltid att finnas där och man vet aldrig när den kommer smygande och nockar en!
Det är dom små sakerna, som då var helt självklara, som jag saknar mest idag! Att bara lyfta på luren och prata i timmar om allt mellan himmel och jord, eller bara sitta tysta i varsin ände och bara känna att, jag är inte ensam?
Det är just det jag skulle vilja göra nu! Ringa henne och bara veta att hon är där, men det är hon inte!

Saknaden efter min käre farbror kommer också över mig nu när jag sitter här och känner sorg inför alla man saknar, alla som lämnat jordelivet och gått vidare, men även människor som ännu lever men som  man inte träffar så ofta?

Men vi kommer att få träffa dom igen! Alla dom som gått vidare, alla dom som vi sörjer och som vi vill ha bland oss! Vi kommer alla att träffas igen, på andra sidan! Det är jag övertygad om!
Fast jag vet ju att det finns en som tänker komma på besök FRÅN andra sidan och spöka för oss! Det är jag tacksam för! :) Spökar du inte för oss som du lovat så blir jag besviken, och jag tror att det är många med mig som blir det... ;) Jag tror att alla hundar kommer vifta på svansen och vissa kommer till och med slå knut på sig själva för dom blir så glada när du kommer på besök! :) Så du kommer inte kunna smyga dig på, våra kära fyrfotingar kommer tala om när du är där! Men som sagt jag hoppas det dröjer innan du måste hälsa på oss i spökförm....

 

Här är hon, min kära mormor!

image1
Jag hopps att hon förlåter mig för att jag lägger ut en bild på henne! :)

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Klart att mormor godkänner att du lagt ut bilden...även om hon aldrig skulle gjort det själv men sedan vet man inte se på mig, jag som hatar att vara framför kameran har till och med ändrat mig. Nu tar jag bilder på mig själv eller andra tar och jag lägger ut dem så ALLA kan se...trodde jag aldrig skulle hända i detta livet! Kom nu på besök så kan vi prata spöken...hooo..det där var ju en uggla så här ska det låta buuu....buuu..

2008-02-07 @ 09:41:59
URL: http://rindi.blogg.se
Postat av: Kitty

Hej! Nu har jag också hittat hit :) Ja saknaden är jobbig! Kramkram på dig från Kitty och Texas

2008-02-08 @ 14:40:36
URL: http://web.comhem.se/rindistexas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0