Super grannen!

Vilken super granne vi har! Vår käre super granne brukar gå med våra två lufsar på vardags morgnarna/förmiddagarna. Idag hade jag tänkt att jag skulle följa med henne på förmiddags rundan eftersom vi har en extra hund här några dagar, och jag ville inte belasta henne med en hund till och en hund hon inte känner dessutom? Jag vaknar strax före halv 10 av att jag hör grannen komma in genom ytterdörren. Jag ropar till henne at jag kan ta Alice så behöver du inte gå med alla tre. Vet ni vad? Jo, då har hon redan varit ute med alla tre! Kan ni tänka er! Hon är över 70 år, har aldrig haft egna hundar och hon går ut med TRE STORA hundar själv! Har ni en sådan super granne?! Det är nog en av dom snällast människor jag någonsin träffat! Hon flyttade hit i samma veva som min mormor dog, kommer inte ihåg om det var före eller efter, men i alla fall, hon har blivit som en extra mormor, hon är precis sådär som man tänker sig en mormor?! Och hon ställer alltid upp på allt möjligt vi hittar på och ber henne om, som en mormor skulle göra? ;)

 

Nu är jag i planerings tankar?

Lugn jag skall inte gifta mig! Nej, min älskade syster fyller 30 år i april, så hon skall ha fest i påsk. Och hon har givit mig det stora förtroendet att vara ansvarig för maten?!!!

Så jag håller nu på att lura på vad man skall hitta på för festlig, billig och GOD trerätters meny!

Några förslag? ;)


image3
Gärna något lyxigare än det här... Även om det är gott med bananer, glass och maränger..!! =)

Njut av kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0