Torsdag- Söndag...

Nu var det ett tag sedan jag skrev, det här hänt ganska mycket?

I torsdags så var jag ute hos U-B hela dagen! Jätte skönt! Kita fick göra nått som hon aldrig får göra annars! Hon fick fackiskt vara i soffan! Två gånger fikade vi semlor och så åt vi en jätte god lasagne till middag! Mmm va den var god! Jag och Kita såg på film medan U-B tog en liten tupplur på eftermiddagen! Vi såg Kalenderflickorna! Den var bra och sorlig! Tyckte jag fast jag tror Kita tyckte den var tråkig, för hon var mest intresserad av sitt tuggben eller så sov hon!

Vid midnatt så fortsatte jag och Kita söderut, till Burgsvik. Där vi spenderade natten? Vid lunch åkte vi hem, då hade vi även sällskap av min käre bror som skulle vidare till stan och hämta jobb bilen, (han kör färdtjänst för Tuva).

Tog en jätte härlig springrunda med hundarna i spåret!

När pappa kom hem från jobbet hade han Vita faran med sig, Alice min fasters jätte söta och charmiga Clumber spaniel!

På kvällen var vi bortbjudna, en jätte trevlig kväll! Trots att vi missade Let?s Dance?

 

Igår så gick jag och pappa en JÄTTTE härlig lång prommis i skogen i det super sköna vädret!

På kvällen åt vi toast och såg Melodifestivalen. Ingen låt som var sådär wow, den var bra? tyckte att dom var ungefär lika allihop. Fast Krister hade ju inte behövt gå vidare.. Då fanns det andra som var bättre? Dock kul att Amy Diamond gick vidare tyckte jag!

Under middagen och Melodifestivalen hade vi sällskap av vår käre granna och
?förmiddags matte?!

 

Idag är det jätte tråkigt väder! Usch! Tur att pappa gick med hundarna idag! ;) så jag  slapp! Fast jag får väll ta dom en lite kortis ikväll?

Vi såg reprisen av Let?s Dance idag. Jag säger bara T I N A! Hon har varit min favorit från början? vi kockar måste ju hålla ihop;) Hon var verkligen grym i det här programmet!!!! Men jag tycker att Carl-Petter är bra också! Hoppas dom kommer etta respektive tvåa!

 

Nej, nu måste jag ta mig i kragen och sätta igång och skriva lite arbetsansökningar!

Jag lär nog inte få jobbet på Linds växthus ;( Hörde att det var några sökande?inte så många (ironisk) bara 200 STYCKEN!! Det är sjukt, det finns inga jobb så alla måste söka allt! Jag har precis för mig att det lovades JÄTTE MYCKET jobb innan valet? var tog dom vägen?

 

image2

Jag hittade ingen bild på Alice men däremot hittade jag en gammal bild på Ricco och mig... Jag lovar han är inte farlig... ;)

Nu får ni ha en jätte bra dag!

Kommentarer
Postat av: Kitty

Det med jobb är verkligen jättertårkigt. jättemånga som utbildar sig och sen får de ändå söka jobb som inte alls är inom deras område för att det inte finns några andra! Kan tänka mig att det är lite begränast på ön också! Du får komma till oss här i Gbg, här finns det rätt mycket jobb! :) Jag tyckte om Amy´s låt :) Lycka till med jobbsökandet :)

2008-02-10 @ 16:11:37
URL: http://web.comhem.se/rinditexas
Postat av: Pernilla Å

Det är inte lätt det där med jobb. Det är väl bara jag som inte vill ha det jobb jag har. Livet är bra konstigt.
Sköt om dej
/P

2008-02-11 @ 11:25:09
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0