Helt slut efter en lönings fredag!

OJOJOJ, vad lite lön kan gör! Jag är ju helt färdig! Ibland så smäller det till på lilla Nyman´s i Tofta? Först händ inget, det var jätte lugnt och jag kunde pyssla i köket i lugn och ro och röja efter Helens framfart under dagen och få alla saker på den plats jag vill ha det. Men sen smällde det till och jag hade fullt med beställningar och hur mycket mat som helst som skulle ut samtidigt! Antagligen för att lönen och helgen kom samtidigt?J Efter en stund, när jag har som mest, så kommer Arne (pizza bagaren) och Helen och frågar om jag behöver hjälp? Egentligen behövde jag väll kanske det, men jag är envis och skulle aldrig BE om hjälp, inte ifrån Arne i alla fall. Jag har lite svårt för Arne, han har lite konstig syn på vissa saker och jag tycker bara att han är jobbig. Men det måste väll nämnas att han nog är snäll egentligen? I alla fall så frågade dom om jag behövde hjälp och som sagt så behövde jag väll det egentligen, men jag vet hur det blir om jag tar hjälp av dom? Dom lagar inte mat på samma sätt som jag, dom gör inte i samma ordning och så vidare? Så varje gång jag släpper in dom i köket och tar emot deras hjälp så slutar det med att jag har absolut INGEN koll alls och då backar jag undan och hoppas på att dom har koll? Även om det är mycket så har jag alltid koll, jag har aldrig under den här säsongen och inte under tidigare heller, tror jag, tappat kollen och kontrollen (inte så länge Arne och Helen håller sig borta från köket i alla fall..J). Plus att när man väl släppt in dom i köket så blir man aldrig av med dom igen J Det är verkligen så, ju fler kockar? Nu är jag helt slut och knäet det värker så jag vet inte var jag skall ta vägen. Så nu är det värktablett och sängen som gäller för mig!

 

God natt!

 

Ps. Jag har skickat in ansökan till fotolinjen nu. Så jag hoppas på svar i sommar någon gång? Håll tummarna för mig!

image35
Pappa har nästan lagt färdigt gången, men vi skall köpa till lite stenar till sol hörnet och framför terass trappan, och det är inte helt bestämt vilka stenar det skall vara så därför är inga stenar beställda heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0