Skönt att vara ledig efter helgen.

Skönt att va ledig efter att jobbat i helgen. I lördags var det mycket på jobbet, jag hade mycket i köket också (30 st. beställningar). Det brukar mest vara pizza? men i söndags så var det nästan helt dött!(8 st. beställningar) så jag hann städa hela köket riktigt ordentligt, så det var typ kliniskt rent när jag gick hem? Men jag får inte njuta av det eftersom jag inte jobbar förrän på fredag igen.?. Och Helene (chefens fru) har inte alls samma ordning och platser på allt som jag har så jag får börja med att städa efter lunchruschen och flytta tillbaka allt där det skall stå! Men men, då har man nått att göra medan man väntar på kvälls ruschen?

Jag badade på Tofta förra måndagen föresten! Det var skönt men efter en stund så började det isa i benen! Jag var i typ 2 minuter? badar nog hellre i havet än i toftagropen eftersom det är massa grodyngel där? inte mysiga att bada med?

Jag skickade in min ansökan till skolan i förra veckan också! Så får vi se hur det går?

Var i B-vik igår, brorsans flickväns (Cia) dotter (Sanne) fyllde 6år! Riktigt trevligt! Sannes mormor och Cias kusin med tre barn var nere från Sthlm. Så det var dom och jag. Jag åkte där utifrån kl. 00,00 i natt, så jag var hemma vid 1 tiden? Så jag var jätte trött i morse. Men efter att ha tagit det lugnt med en bra bok i solen så har jag nu återhämtat mig. ;)

Nu skall det bli kvälls fika framför tv:n. Sen blir det nog sängen tidigt.

Tänkte ringa till Elisabeth J i morron och chansa på att hon e hemma så jag kan åka dit och hälsa på en stund.

Ha en trevlig kväll!

image32
hemma i trädgården...

image33
Kita tröttnade på att sitta och titta på oss när vi satt i vardagsrummet och såg på tv, så hon la sig ner.
Och passade på att prova husses tofflor...

image34

Solnedgång på Tofta i mars...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilka fina bilder. Hur går/gick det med fotokursen?
/P

2008-05-22 @ 13:52:44
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0