Nu är det helg!

Hej svejs i blåbärsskogen!


Till att börja med, jo Pernilla man använder ännu mörker rum och kemikalier.  :-)

Det är många digital fotografer som går tillbaka till analogt och mörker rum!

Många tycker att den digitala fotograferingen är fusk, för att många gör ett likhetstecken mellan digitala bilder och photoshop. Alltså att det är fusk bilder...! Så är det kanske i många fall men LÅNGT ifrån alla photoshopar sina bilder! Men det är som sagt många som väljer att gå tillbaka till det analoga. Dom vill på skolan att vi skall prova på alla former och sedan själva inriktning eller jobba med båda.


I natt mådde jag riktigt riktigt dåligt! Mådde mycket bättre, i princip bra, i morse men kände ändå att jag ville vara hemma och vila. Dom andra åkte på utflykt till något gammalt stålverk i Iggesund. Där dom fick i uppgift att fotografera med analog kamera. Bilderna skulle återskapa miljön som man föreställde sig att den såg ut när sågverket var i produktion. Synd att jag missade det! Men fram emot lunch var jag så less och uttråkad så jag började städa och tvätta och när dom andra kom tillbaka från utflykten så gick jag och åt med dom. På eftermiddagen var jag med på "lektionen", vi bestämde i vilken ordning nästa veckas bilder skall hänga, sen var vi klara!

Jag, Sandra och Katti skulle egentligen ha plockat blåbär igår, men jag blev ju sjuk... så vi gjorde det idag istället. Så i kväll blir det blåbärs paj och tecknad film! (Vi plockade vinbär också som vi kanske gör paj av någon annan dag. Och så plockade Katti lingon till mig som jag skall ta med hem!)



I morgon skall vi åka på marknad i Hudik! (Fast jag var på väg att skriva Hemse marknad... nu kan man ju fundera lite på hur min hjärna tänker! )

Det skall bli kul! Vi skall fotografera situationer...! Får se hur det går. Eftersom jag var sjuk idag när dom andra fotograferade analogt så tänkte jag att jag skulle göra det i helgen istället. Spännande!


Snart flyttar Lina och Jonas äntligen till Gotland! Fast lite tråkigt att dom skulle göra det just nu när jag har kommit till fastlandet! Men det är kul att Jonas har fått jobb och att dom hittat boende och så. Toppen att dom hinner flytta innan bebisen kommer! Jag blir snart FASTER! Och sen blir jag MOSTER! Bara ca 2 månader emellan! Allt på en gång!


jag kan inte lova, men i helgen kanske det blir bilder på bloggen också! Eftersom vi nu har fått nycklar till Våran datasal så har jag lite mer tid på mig att välja vilka bilder jag vill ha på bloggen och lägga på ett minne och sen springa fort som tusan in i huvudbyggnaden och sätta mig vid en data i denhär datasalen och sen kan jag lägga in bilder på bloggen! (Vi får inte använda Internet på våra datorer där vi har våra bilder för att inte riskera något och så... )


Nu skall jag äta lite sen skall jag äta paj och se på film!


Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0