STORMTRIVS!!

HEJ!


Vet ni? Igår då fick vi varsin filmrulle (svart/vit), en 36 rulle, som vi skulle ta slut på. Och idag så har vi framkallat! Det var kul, men jag hatar mörker rummet! Jag är ju så himla mörkrädd, det blir ju inte bättre av att veta att det är ett litet rum och att det är absolut FÖRBJUDET att gå ut innan man är klar. Eller är det ens egna bilder så får det ju gå då, men man är ofta fler inne i rummet, jag MÅSTE ha med mig någon in! Jag går bara inte in själv, ALDRIG! Fast allt gick över förväntan i mörker rummet idag faktiskt. Förutom att jag och Gredi glömde att ta med en sax in så vi kunde klippa filmen från rullen när vi snurrat upp den på spolen... Men det löste vi galant! Sen var det själva framkallningen... det gick också bra, men det var lite krångligt med alla kemikalier och så... Det stod kvar gamla använda och lite så, men det löste sig. Fast när vi var klara med allt skakande och tid tagande och mätande av temperaturer, så var filmen ändå inte helt fixerad! Men det var inte vårat fel och det gjorde inget för bildernas skull! I morgon skall vi göra förstoringar! Det skall bli jätte kul! Och i morgon kommer den tredje läraren, har ännu inte träffat honom. Han är från frankrike.. Han är studiofotograf så han skall gå igenom studio fotografering och material.


Nu är jag skit trött, måste sova!

Skall upp tidigt och ut å promenera i morgon!


Ha det så bra och var rädda om er!


Tack för inläggen!!

Det kommer strax bilder! Kanske i morgon eller i helgen eller så.
I helgen föresten så skall vi på marknad i Hudik...!

Natti natt!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag trodde inte att man andvände sig av mörkrum och äckliga kemikalier längre. Det luktar så illa tycker jag, annars är det ingen fara.

/P

2008-09-04 @ 11:10:36
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0