Finally Lightroom= Bilder...!

Nu har jag äntligen fått hjälp att installera Lightroom, dock så kommer Photoshop dröja ett tag till.
Men här kommer i alla fall lite bilder från sommaren.


När Anna var här så fick jag använda hennes Nikon (D40?) hur mycket jag ville.

Tack för det Anna!


En Narr som skall ta sig igenom ringen han håller på att trä över huvudet.
Medeltidsveckan 2009 (v.32)


(Textil) Anna när hon var och hälsade på mig på "lilla Gotland" och vi var och åt middag på mejeriet i Stenkyrka med mina kompisar. Anna drack caffé latte, mot bättre vetande...


Jag är, av någon anledning, väldigt svag för speglingar av alla dess slag.

Bäst som vi satt där på restaurangen och hade trevligt och skulle till att beställa desserten, så blev det kyligt och vi bestämde att vi skulle flytt in. Väl inne så plockade jag fram Annas kamera oc h satte igång att "leka".

Då drogs mina blickar, som så ofta, till speglingen i fönstret. Ljusen som var tända bakom oss speglades i fönstret och jag satte igång att fota direkt.

Men det var ännu för ljust ute för att speglingen skulle bli tidlig. Jag försökte och försökt med allt för att det skulle bli som jag ville. Men tillslut tröttnade jag och gav upp.

Jag var med i det pågående samtalet ett tag istället, det hade jag naturligt vis inte varit under min korta med aktiva fotograferingsstund.

Men efter ca en halvtimme upptäckte jag till min förtjusning att det blivit mörkare ute och alltså blev speglingen tydligare.


 

Jag har så många bildidéer med speglingar, skuggor och reflektioner att jag knappt vänta tills jag får hålla en kamera i handen igen!


 

Huvudet kommer att sprängas inom kort om jag inte får göra något kreativt av idéerna inuti det!


Kommentarer
Postat av: Erik J.

Vad trevligt att åter få se dina bilder Mariell, hoppas det fixar sig med ditt kameraköp så att du kan dela med dig av fler underbara bilder.



Lycka till med allt!

2009-08-26 @ 21:37:43
URL: http://fragmentet.blogspot.com/
Postat av: Malin M

tog du några fler trevliga bilder på mejeriet?

2009-08-27 @ 11:53:37
URL: http://malinannamaria.blogg.se/
Postat av: Stella

I miss you and textilAnna också!

Vad kul, jag hoppas du gör nåt med all din kreativitet för jag vill behålla min Mariel med ett icke-trasigt huvud, det är du värd :)

Kraaam

2009-08-27 @ 13:22:46
Postat av: Mariell Dahlström

Erik:

Nu skall det finnas bilder i alla inlägg, så det kommer fler bilder. :)

Jag hoppas också att det fixar sig med kameraköpete snart, längtar!



Malin M:

Jo, visst har jag fler bilder, men dom flesta är bara exprementbilder. Men jag har några häftiga på Jimmy, men dom är bara häftiga om man tycker om rörelseoskärpa... ;)



Stella.

I miss you också!

Hihi, det hade varit trevligt att ha kvar huvudet också, så jag hoppas också at jag snart kan få använd min kreativitet!

Tack Stella!

Krraaaammm!!!

2009-08-27 @ 13:48:47
Postat av: Elin

Häftiga bilder! Allrahälst den på fönstret!

2009-08-28 @ 15:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0