Historien om pappan som första gången träffar sina två döttrar...











Far och dotter verkar vara rörande överens, inte intressant...


...eller?



När det ena löser sig så strular det andra.
Nu när jag har ett program där jag kan se mina bilder o.s.v. så har jag inget klokt fungerande internet.
Så det har tagit mig flera timmar att lägga upp två inlägg...


Men jag har undertiden jag väntat på att datorn skulle tänka klart njutit av en underbar mugg te och läst "Goodnight Mister Tom", av Michelle Magrian.


Kommentarer
Postat av: Caro

Ouuuui så söta!

2009-08-27 @ 12:10:53
Postat av: Malin H

Oj oj så underbara bilder på underbara varelser :) Jag blir alldeles knasig nu när jag ser detta sötisar. Hoppas allt är väl med dig Mariell! Har varit utan internet i samband med flytten i 14 dagar. Gissa om jag haft abstinens!!? Men nu är jag tillbaka igen. Så småningom kommer det lite bilder också i min blogg. :)



Kramar från mig!



//Malin H

2009-08-27 @ 13:17:18
URL: http://malinhelleso.wordpress.com
Postat av: Stella

Vad kul att få se fler bilder :)

Jag gillar speciellt den andra bilden, den känns fin i kompositionen, tydlig och ren. Boll, boll, hund, stege..fönster och skugga. Tydligt och bra. Det blir lite surrealistiskt också, utplaceringen av motiv i bilden...Jag gillar den!



Sen så gillar jag den bilden som kommer efter i serien, den på skon och hunden. Jag tycker den har liknande drag i uppbyggnaden som den förra, den byggs upp av "fält"; Linjer, skuggor och ljuspartier... Fint! Även den blir rolig, när man upptäcker foten till höger i bild.... hallå liksom -vad gör den där??? :)

2009-08-27 @ 13:30:51
Postat av: Mariell Dahlström

Caro: Ja visst är dom! :)



Malin H: Visst är det underbart med valpar?

Allt är jätte bra med mig. Ser fram emot lite updateringar på både din och Terjes blogg! :)

Ja, jag kan förstå att du haft abstinens, den kommer snabbt...

Ser fram emot dina bilder, ha saknat dom.

Men jag har ju njutit av "gammla" på bloggen medan jag väntat.



Kramar til dig!



Stella: Kul att du gillar bilderna.

Och tack för dina kommentarer om dom. Var länge sedan jag fick några sådana. (Kan eventuellt bero på att jag inte haft bilder på bloggen på Väldigt länge..., eller?) ;)

Jag tycker också om den med skon och hunden.

Jag hade tänkt lägga upp en liknande bild fast utan foten men när jag jämförde dom så tyckte jag bättre om den med foten. Som Terje brukar säga, "Det händer något mer..."

Kram

2009-08-27 @ 13:42:10
Postat av: Katti

HejminfinaMariellkompis!



Nu ska jag vara lite tråkig och opersonlig, men jag måste bara säga att den boken "God Natt mister Tom" är hur bra som helst. Jag hade den som "kasettbok" för massor med år sedan. Jag tror jag lyssnade på den fem gånger, om inte mer! :-)



Och hundarna är ju bara för söta!

Jag ska faktiskt vara hundvakt åt en liten cockerspanielvalp fyra förmiddagar i veckan nu under hösten. Helt underbart söt.



Alla bilder är jättemysiga och fina.

Hoppas du har det underbart bra min vän! Många kramar till dig!

2009-08-28 @ 19:04:46
URL: http://www.bildbus.blogspot.com
Postat av: Anna

Iiiih så söta! Och vilken stolt pappa sen! ;D Jag tycker allra bäst om bilden under bordet, där ena woopisen använder en fot som huvudkudde - tycker det är spännande att en till fot kikar fram från höger, ungefär som att den undrar vad som försiggår, hihi.



Och du! Nu ska du få höra! Såg det här på Bildjournalistikprogrammets hemsida!



"Jacob Zocherman studerade andra året på Bildjournalistprogrammet fram till i våras. Han gjorde bland annat sin halvårslånga praktik i Kenya. Jacob skrev om hur praktiken var på tidningen Kamera och Bilds blogg. Och här kan du se fd bildjourstudenten Mikaela Lindholms bilder från Jacobs praktik.



Till höstterminen har Jacob valt att ta ett sabbatsår för att jobba som assistent för den berömda krigsfotografen James Nachtwey i New York."



JAMES NACHTWEY, Maaariell! Nu MÅSTE du ju gå Bildjournalistik du med! :D

2009-08-28 @ 19:40:30
URL: http://www.fantasium.se/photoblog
Postat av: Mariell Dahlström

Katti:

visst är den fantastisk! Jag har lästen den på svenska flera gånger, senast i Forsa. Och även hört den på engelska uppläst av en lärare på mellanstadiet... Jag kan inte få nog av den!



kul att du skall vara hundavakt, skönt att du har något att göra. Att du inte bara "går hemma och drar runt"!

Jag hoppas du också har det bra!

massor med kramar till dig också!



Anna:

O MY GOD!

Att jag skulle gå bildjournalistik hade jag ju redan bestämmt mig för, men nu jäklar...!

Jag skall också vara assistent åt JAMES NACTWEY!!

det kan du ge dig på ;)



Jag tycker också om den där instickande foten, tyckte det var lite kul att den bara helt plötsligt smög sig in i bild när jag precis skulle trycka av. :)



Tack för att du delade med dig min kära AAAna!

Jag blev super peppad av denna nyhet, undra om jag kan sova inatt?



Kram du fina!

2009-08-28 @ 22:41:01
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0