Svårt att förändra?

Idag är det inte så många från klassen kvar på skolan... tråkigt, det känns lite ensamt nästan.

Vi har ju praktik v 9och v 11, v 10 är det lov. Och för dom som inte har någon praktik så är det projektet som gäller. Men jag kan inte jobba med projektet förrän jag kommer hem alltså tidigast torsdag. Men medan jag är kvar här tänkte jag jobba med att studera lite fotografer och sådant som jag tänker att jag skall göra efter skolan men som jag inte gör... för då går man hem, lagar mat, pratar och umgås med dom andra sen är klockan mycket å det är "ingen idé" att gå ner i fotokällaren och så ser jag på tv istället och så blir det aldrig att jag gör det där jag tänker at jag skall göra... men efter lovet och praktikveckorna så är det slut på "jag tänkte att jag skulle", då är det jag SKALL...! Jag har ju redan ändrat mina vanor så pass att jag går upp och tränar på gymmet innan frukost varje morgon. Då måste jag ju kunna ta mig i kragen att göra det jag tänker att jag skall göra på eftermiddagarna också.

Det är ju bara jag själv som förlorar på det!

Varför skjuter man upp saker på morrondagen hela tiden? Om man gör det idag så har man en sak mindre att tänka på imorron... Och så tänker man hela tiden att man skall skärpa sig och ändra på sina dåliga vanor, men varför gör man inte det då? Är det så svårt? Nej, egentligen inte. Det handlar bara om att bestämma sig. Att verkligen bestämma sig för att nu skall jag ändra på det här och inte göra halva beslut som bara gör att man lurar sig själv för stunden.

Undra varför jag svävade ut så här? Antagligen för att jag försöker tala om för mig själv att det inte är så svårt att ändra på sig som man tror.


Jag åker hem på onsdag som sagt. Och på vägen hem skall jag stanna till hos Mia med familj och kanske äta lite. Det skall bli jätte kul att träffa er igen! Spännande med köket.

När jag sen sitter på båten kommer jag vara så otålig att jag kommer att överväga att hoppa över bord och försöka simma ifrån båten, för att komma hem lite snabbare så att jag kan få träffa min lilla Alma och Nathaniel, men när jag kommer i land så kommer att var frustrerad över att jag måste vänta till dagen efter innan jag kan träffa någon av dom!


Nu måste jag fortsätta med mina fotografer!


Ha en bra dag!




Nathaniel


Danliel (mitt kusinbarn) och Alma

Alexandra (min andra kusin) och Alma


Kommentarer
Postat av: Gredi

Hej Gotland!



Jag läste din text – det känns att du saknar alla klasskamrater och du längtar efter hem…. Jag tror att det är inte bara du som skjuter vidare sina saker och grejer – jag tror det gör nästan alla… Fast det är inte så många som vågar säga det…=) Jag tror inte att det är helt fel – ibland får man mer energi och kraft om man ska göra saker vid sista minuten….=)

Det löser sig – allt kommer att bli jättebra. Du har vilja och mycket energi – det inte många som orkar träna tidigt på morgonen…=) Så du är en Power Girl – glöm inte detta!

Vad söta barn du har på bilderna! krammy

2009-02-23 @ 18:02:24
Postat av: Malin

Hej Stumpan!!

Jag kommer ev imorgon... om någon kan vara här med mina sjuka barn...en stund. Kram

2009-02-23 @ 18:15:53
URL: http://mallamaloo.bloggsida.se
Postat av: Malin M

Hoppas du fortsätter att gå upp på morgonrn att gymma så att du gör det när jag kommer på visit också. Det skulle vara behövligt=)

2009-02-25 @ 22:14:43
URL: http://malinannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0