Tänk Många gånger innan du ger dig ut på hal is...

Hej!

Nu skall jag berätta om när jag badade och nästan dränkte min mobil...

Det var i fredags, va hade eget arbete då vi skulle jobba med en uppgift vi fått av Terje. Uppgiften var 3-5 förstklassiga naturbilder. Jag gav mig ut med bilen och åkte först till Hudik och tankade och köpte en ny lykta till bilen då jag bara hade ett framlyse... (ville ju att bilen skulle vara tipp topp så jag skulle åka till Sthlm på eftermiddagen och stanna över helgen.) När bilen var tankad och lyktan bytt av en gentleman på OK macken, så åkte jag och letade efter ett ställa att fota på. Det slöt med att jag var nästan tillbaka vid skolan och hittade en bäck eller vad det nu var, ett brett dike kanske... Det var ju så klart fruset då vi har x antal minus här uppe... Jag hittade massor med motiv och höll på där ett tag. Sen såg jag ett motiv på andra sidan diket... Och tänkte att nu skall jag försiktigt kolla om isen håller innan jag går ut på den. Jag kollade försiktigt och den höll. Jag ställde mig på mitten och skulle precis börja fota då känner jag att det blir väldigt blött om fötterna och snabbt så står jag till knäna i gegga och jag bara sjunker. Det var inte vatten utan sörja, jag satt fat och fick nästan inte upp fötterna. Det var brant och halt av snö på sidorna så jag kunde inte komma upp även om jag hade fått loss fötterna. Tillslut inser jag att jag måste kasta kameran i snön en bit upp på kanten så att den inte blir förstörd och så att jag får båda händerna fria. Jag försöker klättra upp på isen men den går bara sönder, försöker i panik att få tag i något på kanten att dra mig upp i. Men det fanns inget, bara snö... Jag vet inte hur, men tillslut lyckas jag att komma upp igen. Jag går tillbaka till bilen lite skärrad, blöt, frusen och alldeles illa luktande, eller snarare stingande! Min stackars telefon började fara illa redan där. Jag hade den i fickan på mina termobyxor, i vankiga fall har jag alltid fickorna stängda då jag alltid kryper runt och håller på när jag fotograferar. Men precis innan jag gick ut på isen ringde pappa och frågade något, och eftersom jag var så ivrig att fota det där på andra sidan så glömde jag stänga fickan, jag kommer inte ens ihåg vad det var som var så lockande på andra sidan... Så telefonen blev fuktig redan då. Väl hemma så var det av med kläderna och in i duschen. Sen kastade jag in alla kläder i tvättmaskinen, gick och torkade av kameran eftersom den blev blöt i snön. När det var dags att gå och äta lunch började jag fundera på vart min telefon tog vägen. Då slog det mig att jag hade lagt den i bröstfickan på min tröja, som ligger I Tvättmaskinen! Snabbt som blixten rusade jag ner i tvättstugan och försökte i panik att få stopp på maskinen, det tog ett tag innan jag lyckades sansa mig nog for att förstå vilken knapp jag skulle trycka på för att få stopp på eländet... Men som tur var så levde den fortfarande och den mår hyfsat just nu, slår ifrån lite ibland och så men men... Jag måste bara få säga att Samsung gör bra telefoner, min telefon är 4 år snart och varit med om Väldigt mycket, den har varit lite seg i perioder och ibland mått lite bättre, nu hade den en down period men ändå tålde den att tvättas. Jag är imponerad, telefoner brukar ju inte hålla så länge nu för tiden.

När det var dags att åka till Sthlm så körde jag vilse på E4: an...

Ingen bra dag för mig i fredags med andra ord..., fast de är lite kul nu efteråt.


Jag försökte lägga upp det här inlägget för några dagar sedan men då krånglade Internet.


Idag har vi gåt igenom massa braiga saker i photoshop. Tex skärpning av bilder, oskärpa och funktionsmakro.

Senare i eftermiddag skall vi hem till Anna och diskutera varandras bilder och även bilder av andra fotografer, bilder från tidningar och så.


Ha en bra eftermiddag


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Men Ell vad du håller på...fick du inte nog den gången vi gick vilse du och jag?! Det är nog så att du ska hålla dig från skogen eller för vildvuxen skog i alla fall. Vissa telefoner verkar tåla det mesta medan andra inte tål något. Nu ska vi fika och äta neg..chokladbollar! Gottigt!! Kram

2009-02-14 @ 19:25:33
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Magnusson

Hej hej Mariell!! Hittade hit via malins blogg:) Min mobil fungerar inte så därför har jag inte svarat på dina sms.. Väntar på att emelie skall kolla upp biljetterna; fler som har ekande plånböcker:P kontakt via mail lr emelie?! SKöt om dig! Kramar Maria

2009-02-15 @ 14:43:09
Postat av: Jill

Jag hoppas att du har införskaffat en ny mobil nu så man kan ringa igen :)

2009-02-16 @ 13:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0