Se till att köra själv eller åk med någon som lyder dig. Annars kan du missa många bilder...

Ibland är det så typiskt att man låter någon annan kör bilen, och man själv bara sitter bredvid.

Jag, mamma och pappa var på väg hem från stan nu ikväll. Pappa körde och jag satt bredvid, mamma var placerad i baksätet...

Kan ni gissa vad vi kör förbi?

En räv som gick och nosade helt lugnt och oberörd av allt annat. Den gick på en lite grus parkering en bit in från stora vägen. Jag blir helt exalterad och sitter bokstavligen och hoppar i sätet. Jag upprepar gång på gång,

"Det var en räv, det var en räv! Den bara gick där! Den bara nosade och brydde sig inte om något annat."

Pappa säger bara helt lugnt,

"Vad skall vi göra åt det då?"

Och så körde han vidare...!

Han förstår tydligen inte det där med att man måste fota allt man ser!

Hade ju faktiskt en lite "kompaktis" med mig!


Försåt, vilka bilder det hade blivit!

Men istället så fick jag bara sitta där i bilen och hoppa och sen känna exalteringen förbytas i frustration. Men den höll jag för mig själv. Inte värt att börja diskutera i bilen, han hade ändå inte vänt tillbaka. Och om han hade det så hade räven säkert varit långt därifrån vid det laget...


Vilka ord använder man för att på ett bra sätt profilera sig själv och göra sig intressant?

Jag funderar och funderar och försöker komma fram till hur jag skulle göra en bra presentation av mig själv för att fånga andras intresse. Det är faktiskt ganska svårt när man är ovan...

Antar att det blir lättare när man gjort det några gånger, men första gången är tuff. Blir inte lättare av att man har press på sig att prestera något, men jag kommet väl på något förr eller senare. Hoppas förr snarare än senare!


Nu måste jag sova så att jag orkar stiga upp i morgon och jobba ett dygn. När jag sen går av det passet skall jag vara barnvakt åt min syster dotter och sen blir det förhoppningsvis några timmars sömn innan det är dags att gå på och jobba ett pass till. Sen är jag ledig att dygn och sen jobba igen. Ser fram emot onsdag morgon! Då kan jag äntligen få vila ut lite! Då är jag ledig några dagar...


Ha en bra kväll och natt


Kommentarer
Postat av: Katti

Men tänk vilka bilder det INTE blev då?! :) Bilder som du har i ditt huvud! De är ofta de vackraste bilderna. Man ska inte byta ut riktiga minnen mot fotografier på pappersark (eller i värsta fall i nån skruttig dator). Man kan som mest komplettera verkligheten.



Jag såg faktiskt en älg alldeles vid motorvägen igår när jag åkte buss. Jag tänkte "hej älg, tur att det är viltstängsel här" och smålog där jag satt. Inte mer med det. Den var fin där den stod, men det hade aldrig blivit någon bra bild. Jag hoppas att älgen hittade tillbaka in i djupa, mörka, härliga, gröna skogen där ingen stör fort.



Kramar till dig min vän!

2009-07-11 @ 12:01:44
URL: http://www.bildbus.blogspot.com
Postat av: Mariell Dahlström

Katti, du är lika klok som vanligt!



Jag undrar hur man gör för att bli lika klok som du och Sandra... men jag har ju er, så ni kan få vara klok Åt mig. Så kan jag lära mig av er efter hand!



Du är fantastisk min vän!

Många varma vänskaps kramar till DIG!

2009-07-13 @ 14:05:22
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0