Ljusnande framtid...

Trots mitt nederlag i helgen så är jag ganska hoppfull inför framtiden.

Jag fick jobb bara sådär hux flux. En av personerna jag var på seminarium med i helgen undrade vad jag hade för planer för sommaren. När jag svarade att jag inte fått något jobb fast jag hade sökt mycket så sa han: jag har jobb till dig, kan du börja på måndag?

Så så snabbt gick det när jag fick jobb om personlig assistent. Började mitt intro. i måndags, träffade brukaren och var med några timmar. Har varit med några timmar varje dag, och det känns jätte bra!


Börjar jobba själv på onsdag. Det känns lite nervöst, men det kommer att gå jätte bra!


Även om det är ett sommar jobb på samma sätt som tidigare sommar jobb så känns det som om det här är på riktigt. Känns mer meningsfullt än att laga mat åt lata, otacksamma och otrevliga turister och i vissa fall även gotlänningar!


Jag kommer att jobba dygn så jag kommer kanske inte att uppdatera bloggen så ofta under sommaren, men jag skall göra mitt bästa.


Nu skall jag gå och sova en stund. Är så fruktansvärt förkyld så det blir nog inte mycket midsommar firande för min del...



En sak till innan jag slutar. Jag har tagit ett steg till mot min karriär som dokumentär krigsfotograf. Jag har anmält mig till Hemvärnets minilumpen. Jag får veta någon gång i augusti om jag får mönstra, om det blir så så är det mönstring i september troligen och efter det någon gång får jag veta om jag kommer in... inryckning sker 1februari och muck 30 april. Hoppas jag kommer in!

Efter det skall jag förhoppnings vis fortsätta med utlands tjänst...

hoppas mina planer klaffar!


Ha en fantastisk midsommar allihop!


Kommentarer
Postat av: Terje

Roligt att det går bra för dig! En fantastisk Midsommar önskar jag dig också! :)

2009-06-19 @ 11:05:57
URL: http://terjehelleso.wordpress.com
Postat av: Malin M

skall min mariell åka till Bin Laden och bli sönderbombad och komma hem utan ben och ett öra, eller ännu värre, i en svart sopsäck...hmm, jag tycker att det låter lite läskigt faktiskt.

2009-06-23 @ 00:21:25
URL: http://malinannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0