"Sluta sltuta, och Börja börja" citat av Robert Pettesson Forsa 2009

Ja, då har jag gjort det också. Inte var det farligt heller! Ingen som bet mig och ingen som slog mig!

Jag har ringt till GA och frågade om dom behöver en fotograf. Jag fick ett nej, men jag skulle ändå skicka ett personligt brev och några arbetsprover så att dom hade det ifall något oförutsett inträffar och dom råkar behöva en fotograf.

Tack Terje!

Jag skall även ringa till GT senare, försökte men det var ingen som svarade.


Är det inte konstigt att man måste ha någon som säger till en vad man skall göra för att man skall göra det. Det är tur att jag har några sådana underbara människor i min omgivning som petar på mig ibland och om det inte hjälper sparkar på mig för att jag skall vakna. Men jag känner att jag växer mer och mer. Så förhoppningsvis så räcker det snart med att jag petar och sparkar på mig själv snart!


Jag skall följa Roberts kloka ord

Sluta sluta, Börja börja!


Jag slutar aldrig att förvånas över hur många hur många kloka människor det finns där ute.

Jag blev förvånad när jag kom till Forsa och jag fortsatte att förvånas under året. Jag fortsätter att förvånas när jag träffas kloka människor här hemma på ön. Inte för att folk är knäppa och korkade i mina ögon, absolut inte! Men jag har nog aldrig direkt letat på djupet hos andra människor förut...

Jag har märkt att om man gör det så får man ofta enormt mycket tillbaka!



NEJ!!!!!!!!

Jag förstår inte! Varför?

Oj, förlåt mig mitt utbrott!

Men det sprang just förbi en ståtlig hare ute på vägen. Tror ni jag hade någon kamera här? Nej.

Och även om jag hade haft det så hade det varit fel objektiv! Suck!

Men den var fin, kan jag berätta för er som tyvärr inte fisk se den!


Nu skall jag gå en promenad med hundarna och kameran följer med, det kan ni vara lugna för!


Ha en bra dag.

Det skall jag ha nu när solen äntligen är på väg fram!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Bra Mariell, vad du är duktig! Lycka till med nästa samtal!

Ja, ibland behövs det att någon annan pickar lite på en, men det är ju fortfarande ens eget val om man lyssnar på det eller inte, så lämna inte ifrån dig äran, det var du som gjorde det!



Tur att du skrev vilka kloka ord från Robert, han har ju kläckt ur sig ett och annat ord under året och vissa borde man nästan till och med avstå från att lyssna på hrmf... ;) Hehe



Gjorde precis samma upptäckt vad gäller människor på Forsa. Och jag är precis som du oerhört tacksam för det!



Haha, hade precis samma upplevelse förra veckan, såg den största praktfullaste fälthare jag någonsin sett, fort upp med kameran, yes 50mm objektivet... suck :P



Jätte stor kram till dig!

2009-06-10 @ 15:28:29
URL: http://sandratysk.wordpress.com
Postat av: Malin H

Hej du där... på härliga Gotland... som jag inte alls är avis på...



Ibland behöver det vara så att nån behöver peta på en eller sparka för den delen. Sen blir det så att man inte behöver petas på längre, man blir så att säga självgående. :) Det kommer du klara alldeles utmärkt.



Och jag är glad att du ville ta mitt uppdrag med självporträtt. Och du vet väl att det inte finns några som helst ramar för hur självporträtt ska se ut. Det är helt fritt och helt utan ramar. Det är bara du själv som vet hur dina självporträtt ska se ut.



Kram till dig!

2009-06-11 @ 11:52:12
URL: http://malinhelleso.wordpress.com
Postat av: Robert

Nu blir jag lite fundersam. Kan man verkligen ha helt fel objektiv på?

Ja, jag kan förstå att man kan ha fel objektiv på jämfört med den bild man får i huvudet, men å andra sidan kan det ju bli förbannat lyckat med "fel" utrustning ibland. Till exempel den där bilden på en hare "i flykt" som Jakobs pappa hade gjort. Den hade han fotograferat på långt håll med ett normal- eller vidvinkelobjektiv när han kanske behövt ett 400mm för att få haren att täcka bildytan. Det han gjorde då var ju att förstora bilden i mörrummet så att haren blev tillräckligt stor på papperet och som följd av det blev det ju sjuhelsikes stora korn...och det var nog den snyggaste bilden på en hare i flykt som åtminstone JAG har sett. (...fast å andra sidan är ju jag kornfetischist ;) )



Min poäng är att det är bättre att trycka av när man har bilden framför sej, vilken utrustning man än har, för då har du bilden. Kanske inte exakt som du först tänkt dej, men du har den iallafall.

Och ibland kan ju faktiskt det vara lärorikt att kolla på sina "misslyckade" bilder och upptäcka nya infallsvinklar och tekniker som man inte kunnat komma på om man hade haft ett zoomobjektiv på 10mm-1000mm som styrdes med tanken ;)





Sandra: Vadå? Vad har jag sagt som man inte borde lyssnat på? Någonting om katter, eller vad menar du? :P

2009-06-14 @ 02:23:29
URL: http://klistertraktor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0