Hemma igen


Nu är jag tillbaka i Forsa igen.

Det var jätte mysigt att vara hemma hos mamma och pappa! Träffade ju såklart även Lina och Marcus med familjer. Bebisarna har blivit så stora! Helt otroligt vad fort det går.

Jag förstår inte att det kan gå så snabbt. Tur att man inte växer lika mycket hela livet...

Men i likhet med spädbarn så utvecklas man hela livet vilket är tur. Vad tråkigt det hade varit om man lärde sig allt när man var liten och sen kunde ALLT. Var skulle man då fylla resten av livet med? Arbete? Tänk att arbete i princip hela livet. Enormt tråkigt, eller?


I våran familj så älskar vi julskinka, så minst en skinka går åt under julen, oftast två. I år hade pappa köpt en extra när det var billigt och lagt i frysen. Han tänkte att han skulle spara den till ett "speciellt tillfälle". Tillfället var när jag kom hem, för höstlov och två veckors fotoarbete på Gotland. Jag kände mig väldigt hedrad att det var ett så speciellt tillfälla att jag kom att julskinkan åkte fram...! Ni kanske börjar förstå hur mycket vi tycker om julskinka i vår familj. Speciellt är det då jag och min kära syster som är julskinks fanatiker. Så vi bjöd hem syrran, Jonas och lilla Alma på middag. Dagen efter fanns det skinka kvar. Det var fint väder, strålande sol, vind stilla och varmt. Så vi beslöt att fika ute på terrassen. Vi satt ute på terrassen och fikade och åt skinksmörgås första mars 2009...! Slå det om ni kan! Grannen som var på väg ut på promenad passerade nere på vägen. Hon tittade på oss och skakade på huvudet och undrade om vi var riktigt kloka. Tur att hon är van vid att vi är lite "annorlunda"... Och i vissa fall ganska extrema.

Jag måste erkänna att det var min idé att vi skulle fika ute. Pappa var väldigt skeptisk till hela idén, men mamma blev nöjd när jag lovade att det var vindstilla på terrassen. Så där satt vi, med några centimeter snö på gräsmattan nedanför och slask under fötterna. Hundarna ville ju såklart vara med ute när vi var ute, men dom undrade mer än någon annan om vi verkligen var riktigt kloka...


Som sagt tillbaka i Forsa. Det har varit full fart sedan jag kom upp. Jag har knappt ens hunnit ringa hem och sagt att jag kommit fram. Idag skulle jag och Anna gå på bio, Män som hatar kvinnor. Men när vi kom dit så ropade dom ut att det bara fanns EN plats kvar. Men vi bokade till i morgon och fick bra platser. Inget ont som inte har något gott med sig...


Jag börjar få lite panik inför utställningen, som har vernissage den 25 april. Jag vet inte hur jag vill montera och hänga mina bilder. Om jag vill ha vanlig ram och glas eller om jag vill montera dom på plåt, vilket är jätte snyggt, men passar mina bilder att presenteras på plåt? Eller skall jag ha dom på utan ram, eller... Jag har ingen aning. Det är tur att vi får hjälp och idéer av Joakim Brolin. Han är jätte duktig på bildpresentation.

Det kommer att bli mycket jobb och man kommer nog att tvivla mycket på vägen om det är värt besväret. Men varje gång så kommer man att komma fram till att det är värt besväret. Det kommer att bli bra i slutänden ändå.


Fotolinjen på Forsa 08-09 kommer att ha en utställning på hälsinglandmuseum i Hudiksvall.

Utställningen kommer att hänga ca 3veckor (datum ej bestämt när utställningen plockas ned).

Ni är alla välkomna på vernissagen den 25 april i Hudiksvall!


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Hallå där! Det blev inget besök denna gång. Men det får väl bli nästa i stället om alla är friska. Du har väl hört att vi har Gotlands största skinka! Vi beställer och saltar själva och den ska vara största möjliga=minskt 8 kg utan ben och helst mer om det går. Har haft en utan ben på 10 kg en gång och dessutom nästan inget fett...det är härligt med skinka!! Nu saftas det i munnen på mig av bara tanken, finns inget pålägg som slår denna julskinka. Skulle kunna skriva mycket om den men det får nog räcka nu. Ha det bra och lycka till med fotomontaget. Kram U-B och just nu 4 hundar + en med mage! ;-)

2009-03-17 @ 22:38:06
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Mariell

Visst är det helt underbart med skika! nej, det finns verkligen inget bättre än julskinka på macka!

underbart med hund med mage! hoppas att det blir blir lagom många och att alla e friska! när beräknar vi ankomsten? vilka e dom andra underbara vovarna?

kram

2009-03-18 @ 10:09:51
URL: http://marielldahlstom.blogg.se/
Postat av: caro

Hejhej Gotland Hej!

Ses imorgon!!!

2009-03-19 @ 11:09:54
Postat av: Malin

Bilder Gotland , BILDER :)



Tack för kommenatre .. öh K O M M E N T A R E R N A



Kram

2009-03-20 @ 15:29:36
URL: http://mallamaloo.bloggsida.se
Postat av: Cia

kul å se att du skriver synd att man inte fick va me på länk

2009-03-24 @ 22:07:06
URL: http://zitazoo.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0